Pixar-miehet pelimaailmassa
Flyhunter Origins -haastattelu
Flyhunter Origins on pienen Steel Wool Games -pelistudion peli, joka sai julkistuksessaan lisähuomiota siitä, että monilla sen työntekijöillä on taustallaan menestyksekäs ura muun muassa Pixarilla ja Disneyllä. Pelin visuaalinen puoli ja animaatio pitäisi siis ainakin olla kunnossa. V2.fi kyseli studion perustajalta, muun muassa Ratatouillea ja Toy Story 3:a työstäneeltä Andrew Daytonilta pelistä ja sen tekemisestä.
Dayton kertoo, että Steel Wool Gamesin perusti viisi animaatioelokuvan veteraania ja studio majailee San Franciscossa. Tarkoituksena oli työstää yhdessä sivuprojektina peliä muiden töiden ohessa. Sitten miehet tapasivat liverpoolilaisen indiepelikustantajan Ripstonen omistajat ja palaset loksahtivat kohdalleen.
“He ottivat riskin meidän, ensikertalaisten kanssa. Aloitimme tämän projektin, koska halusimme vähän venytellä luovia lihaksiamme ja tehdä jotain, josta olemme innoissamme - pelejä!”, hihkuu Dayton.
Flyhunter Origins -pelin alkuperäinen idea tuli yhdeltä firman perustajista, John Hoffmanilta. Tekijöiden mukaan tarinan runko on ollut koossa alusta asti ja ideoita pureskeltiin vähän aikaa, kunnes ryhmä lukkiutui huoneeseen viideksi tunniksi ja pähki läpi koko tarinan pääasiat ja hahmojen kehityskaaret.
“Sen jälkeen tehtiin muutamia muutoksia, mutta se oli se päivä, jolloin Flyhunter Origins todella kirjoitettiin. Peliä ja sen maailmaa syvennettiin yhteistyössä ja sen tarinasta tuli todellinen yhteistyöprosessi.”
Pelin taistele-loiki-tutki-genre valittiin, koska se tiimin mielestä sopi parhaiten peliin suunniteltuun maailmaan. Steel Wool Gamesilla pidetään Metroidvania-tyylistä ja jahtauselementti, joka pelissä on, sopi myös siihen täydellisesti.
Andrew Dayton kertoo pelin päähahmo Zakin olevan olevan zursk-rotua. Zak oli alunperin talonmiehenä avaruusaluksella nimeltä The Frog, mutta pieni vahinko luudan kanssa aiheutti koko sen miehistön sinkoutumisen maapallolle. Zakista tulee Flyhunter ja hänen tehtävänään on pelastaa päivä Flyswatter (kärpäslätkä) -aseellaan
Miten Disney-taustakokemus tiimissä sitten näkyy pelissä?
“Uskon että kokemuksemme auttaa meitä luomaan jotakin, joka toivottavasti miellyttää laajaa yleisöä. Flyhunter Originsissa on päähahmo, johon uskomme monien ihastuvan. Zak on meidän rakastettava Charlie Chaplinimme. Hän hoopoilee, mutta hänen sydämensä on kultainen. Ainakin luulen, että hänellä on sydän, en ole täysin selvillä hänen anatomiastaan”, vitsailee Dayton.
Miehen mukaan peliteollisuuteen siirtyminen ei ole ollut helppoa, vaikka viihdealan veteraaneina he osasivatkin tyynnytellä ylimääräistä innostustaan sillä, että edessä on varmasti hidasteita, joita ei osata odottaa. Steel Woolilla kuitenkin luotettiin siihen, että julkaisija Ripstone hoitaa hommat ja avustaa ja niinpä peli on tulossa loppukesästä.
Flyhunter Origins on tulvillaan kärpäsiä ja muita hyönteisiä, joten tekijät ovat varmasti saaneet osansa “bugeja (virheitä/ötököitä) pelissä” -vitseistä. Dayton kuitenkin kiistää asian pilke silmäkulmassaan.
“En tiedä mistä oikein puhut. Koodimme on virheetöntä. Virheetöntä, minä sanon!”
Peli on tulossa ainakin Playstation Vitalle ja PC:lle.
Tarinan kautta peliksi
Dayton kertoo, että Steel Wool Gamesin perusti viisi animaatioelokuvan veteraania ja studio majailee San Franciscossa. Tarkoituksena oli työstää yhdessä sivuprojektina peliä muiden töiden ohessa. Sitten miehet tapasivat liverpoolilaisen indiepelikustantajan Ripstonen omistajat ja palaset loksahtivat kohdalleen.
“He ottivat riskin meidän, ensikertalaisten kanssa. Aloitimme tämän projektin, koska halusimme vähän venytellä luovia lihaksiamme ja tehdä jotain, josta olemme innoissamme - pelejä!”, hihkuu Dayton.
Flyhunter Origins -pelin alkuperäinen idea tuli yhdeltä firman perustajista, John Hoffmanilta. Tekijöiden mukaan tarinan runko on ollut koossa alusta asti ja ideoita pureskeltiin vähän aikaa, kunnes ryhmä lukkiutui huoneeseen viideksi tunniksi ja pähki läpi koko tarinan pääasiat ja hahmojen kehityskaaret.
“Sen jälkeen tehtiin muutamia muutoksia, mutta se oli se päivä, jolloin Flyhunter Origins todella kirjoitettiin. Peliä ja sen maailmaa syvennettiin yhteistyössä ja sen tarinasta tuli todellinen yhteistyöprosessi.”
Pelin taistele-loiki-tutki-genre valittiin, koska se tiimin mielestä sopi parhaiten peliin suunniteltuun maailmaan. Steel Wool Gamesilla pidetään Metroidvania-tyylistä ja jahtauselementti, joka pelissä on, sopi myös siihen täydellisesti.
Zak! Zursk! Swat!
Andrew Dayton kertoo pelin päähahmo Zakin olevan olevan zursk-rotua. Zak oli alunperin talonmiehenä avaruusaluksella nimeltä The Frog, mutta pieni vahinko luudan kanssa aiheutti koko sen miehistön sinkoutumisen maapallolle. Zakista tulee Flyhunter ja hänen tehtävänään on pelastaa päivä Flyswatter (kärpäslätkä) -aseellaan
Miten Disney-taustakokemus tiimissä sitten näkyy pelissä?
“Uskon että kokemuksemme auttaa meitä luomaan jotakin, joka toivottavasti miellyttää laajaa yleisöä. Flyhunter Originsissa on päähahmo, johon uskomme monien ihastuvan. Zak on meidän rakastettava Charlie Chaplinimme. Hän hoopoilee, mutta hänen sydämensä on kultainen. Ainakin luulen, että hänellä on sydän, en ole täysin selvillä hänen anatomiastaan”, vitsailee Dayton.
Miehen mukaan peliteollisuuteen siirtyminen ei ole ollut helppoa, vaikka viihdealan veteraaneina he osasivatkin tyynnytellä ylimääräistä innostustaan sillä, että edessä on varmasti hidasteita, joita ei osata odottaa. Steel Woolilla kuitenkin luotettiin siihen, että julkaisija Ripstone hoitaa hommat ja avustaa ja niinpä peli on tulossa loppukesästä.
Flyhunter Origins on tulvillaan kärpäsiä ja muita hyönteisiä, joten tekijät ovat varmasti saaneet osansa “bugeja (virheitä/ötököitä) pelissä” -vitseistä. Dayton kuitenkin kiistää asian pilke silmäkulmassaan.
“En tiedä mistä oikein puhut. Koodimme on virheetöntä. Virheetöntä, minä sanon!”
Peli on tulossa ainakin Playstation Vitalle ja PC:lle.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti