Miinaharava paljastui huijariksi
Windowsin Miinaharava-peli paljastui huijariksi. Nimimerkkiä Sub käyttävä hakkeri päätti kirjoittaa ohjelman, joka tutkii Miinaharavan käyttäytymistä muistiin jääneiden edellisen pelikierroksen tietojen perusteella. Ohjelma paljasti, että Miinaharava siirtelee miinoja kesken pelin.
Toinen ohjelmoija, nimimerkiltään Xumilz, korjasi hieman Subin koodia ja selvisi, että huijaus ei ole aivan yhtä paha kuin miltä alunperin näytti. Peli ei siirrä miinoja pelaajan klikkaamiin ruutuihin vaan ainoastaan satunnaisesti pois siitä ruudusta, jota pelaaja napauttaa. Näin ollen Miinaharava omalla tavallaan auttaa pelaajaa silloin tällöin.
Onko V2.fi:n lukijoiden keskuudessa herännyt epäilystä Miinaharavan vilpillisestä toiminnasta? Entä tuntuuko pasianssi olevan välillä epäreilun vaikea?
Keskustelut (33 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.07.2008 klo 22.04
Rekisteröitynyt 09.01.2008
02.07.2008 klo 22.07
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.07.2008 klo 22.07
Rekisteröitynyt 07.08.2007
02.07.2008 klo 22.15
02.07.2008 klo 22.24
Rekisteröitynyt 25.06.2008
02.07.2008 klo 22.29
Rekisteröitynyt 22.01.2008
02.07.2008 klo 22.30
Rekisteröitynyt 22.01.2008
02.07.2008 klo 22.31
02.07.2008 klo 22.45
02.07.2008 klo 22.56
Mä arvasin sen, MÄ ARVASIN SEN, mä ilmotan asiasta poliisille!!!
Voi JUMALISTE!
Joku vissiin kilahtanut hieman miinaharavaa pelatessa?
02.07.2008 klo 23.04
we r watching u.. we are watching..
Rekisteröitynyt 11.10.2007
03.07.2008 klo 00.23
03.07.2008 klo 00.43
Aika klassinen ohjelmistokehitysmoka olisi käyttää ruudun uudelleenpiirtämiseen samaa funktiota, jolla alustetaan lähtötilanne. Ensin koodataan väsyneenä alustusfunktio ja sitten jossaan vaiheessa todetaan, että tällähän voisi myös piirtää ruudun uudelleen.
Joko ollut rakenteellista tuuria, että ei muuta niitä miinoja, jotka ovat jo "näkyviä" tai sitten on koodattu joku tarkastus sisään. Kumpikin aika mahdollinen tuntien 80/90 -luvun Microsoftin hakkerigurumaisen ohjelmointityylin, josta yhtiö kärsii vieläkin tukiessaan vanhempia rajapintoja.
Rekisteröitynyt 09.12.2007
03.07.2008 klo 01.04
Mitäs väliä sillä on, jos tuntemattomien miinojen sijainti arvotaan uudelleen? Tilastollisesti edelleen yhtä satunnaista, riippumatta monestiko arvottu. Lähinnä turhaa resurssien hukkaa arpoa uudelleen sitä.
Uutisen mukaan se ei arvo tuntemattomia miinoja uudestaan, vaan siirtää niitä satunnaisesti pelaajan painamasta ruudusta pois. Eli voisi kuvitella, että 50-50 paikat kääntyvät pelaajan eduksi.
03.07.2008 klo 01.15
Mitäs väliä sillä on, jos tuntemattomien miinojen sijainti arvotaan uudelleen? Tilastollisesti edelleen yhtä satunnaista, riippumatta monestiko arvottu. Lähinnä turhaa resurssien hukkaa arpoa uudelleen sitä.
Aika klassinen ohjelmistokehitysmoka olisi käyttää ruudun uudelleenpiirtämiseen samaa funktiota, jolla alustetaan lähtötilanne. Ensin koodataan väsyneenä alustusfunktio ja sitten jossaan vaiheessa todetaan, että tällähän voisi myös piirtää ruudun uudelleen.
Joko ollut rakenteellista tuuria, että ei muuta niitä miinoja, jotka ovat jo "näkyviä" tai sitten on koodattu joku tarkastus sisään. Kumpikin aika mahdollinen tuntien 80/90 -luvun Microsoftin hakkerigurumaisen ohjelmointityylin, josta yhtiö kärsii vieläkin tukiessaan vanhempia rajapintoja.
Jos joku on surullista niin tämä kaveri
03.07.2008 klo 06.57
Rekisteröitynyt 03.01.2008
03.07.2008 klo 08.30
Mitäs väliä sillä on, jos tuntemattomien miinojen sijainti arvotaan uudelleen? Tilastollisesti edelleen yhtä satunnaista, riippumatta monestiko arvottu. Lähinnä turhaa resurssien hukkaa arpoa uudelleen sitä.
Aika klassinen ohjelmistokehitysmoka olisi... *jne.*
Jos joku on surullista niin tämä kaveri
Heh, en tiedä tarkoitatko nyt surullisella sitä että kaveri antaa itsestään vaikutuksen, että hän on ohjelmoija. Vai sitä, että hän tulee pätemään V2:n "taidoillaan", mutta mietipä hetken kuka ne pelitkin tekee jota sinä pelaat? Suurin osa siitäkin on raakaa ohjelmointityötä :)
Ikinä en ole ymmärtänyt miinaharavn pointtia. Tiedän kyllä mitä siinä on tarkoitus tehdä ja miten, mutta en vain osaa pelata sitä ja nyt tiedän miksi. Koko pelissä ei loppupelissä olekaan mitään logiikkaa kun miinat vaihtavatkin paikkaa kesken pelin :)
Rekisteröitynyt 10.06.2008
03.07.2008 klo 09.03
Rekisteröitynyt 24.04.2007
03.07.2008 klo 09.13
Vielä aiheeseen liittyvä viideo.
http://www.youtube.com/watch?v=LHY8NKj3RKs
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.07.2008 klo 10.01
Hertassakin se yksi tyyppi kerää aina kaikki kortit.. ::think
:D
03.07.2008 klo 10.13
Sen verran kehun Microsoftin pikkupelejä, että suurin osa ilmaiseksi jaettavista (ja jopa shareware) peleistä on todella onnettomia räpellyksiä Microsoftin pikkupeleihin verrattuna.
Microsoftin peleissä voi ainakin luottaa että pelissä on tuttu ja turvallinen ulkoasu ja kaikki toimii ok.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
03.07.2008 klo 11.14
Rekisteröitynyt 14.04.2007
03.07.2008 klo 11.20
03.07.2008 klo 12.02
Kun tällä menetelmällä paikantaa miinan, ja klikkaa niin pikseli vaihtaa väriä. Pelin voi kuitenkin voittaa merkkaamalla etukäteen kaikki miinat, ja naputtelemalla turvalliset ruudut auki.. Joten peli ei arvo miinoja, joiden paikka tiedetään vaan siirtää miinan toisinaan sivuun, joten kyllä se miinaharava helpottaa pelaajan tehtävää :)
Rekisteröitynyt 02.06.2007
03.07.2008 klo 12.43
Rekisteröitynyt 10.04.2007
03.07.2008 klo 13.46
04.07.2008 klo 09.20
Eli voitte pelata "turvallisin mielin".
10.07.2008 klo 08.07
niin totta, niin totta.
10.07.2008 klo 10.19
tää oli arvattu juttu. IKINÄ en oo osunu ekalla miinaan
17.07.2008 klo 14.32
20.02.2009 klo 21.05
27.05.2009 klo 12.49
http://www.pelitykki.com/peli/176/Miinaharava.htm
Toi juttuhan koskee nimenomaan Windows miinaharavaa. Ei mitä tahansa miinaharavaa. Vai korjaako kaikki miinaharavat hommaa noin kuten toikin?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
22.11.2009 klo 19.49
Kirjoita kommentti