Tuorein sisältö

E3-tilaisuudet aikavertailussa - kuka näytti eniten pelikuvaa?

15.06.2014 klo 19.00 | Luettu: 10940 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

GoNintendo-sivustolta löytyi ympyräkaavioita siitä, miten eri konsolivalmistajien E3-tilaisuudet etenivät ajankäytön suhteen.

Näistä voi herätellä keskustelua kommenteissa, vaikka toki kaikille alustoille julkistettiin pelejä myös kyseisten tilaisuuksien ulkopuolella.

Pelityyppi: räiskintää vai muuta. Suhteessa eniten räiskintää näytti Sony, jonka peleistä puolessa räiskittiin.



Ajankäyttö: kuinka paljon käytettiin aikaa pelien esittelyyn. Suhteessa eniten aikaa käytti Microsoft.



Miten pelit julkistettiin: pelikuvalla vai muuten. Ehdottomasti eniten pelikuvaa käyttämästään ajasta näytti Nintendo.



Pelien julkaisu: tänä vai ensi vuonna? Suhteessa eniten ensi vuoden pelejä esitteli Sony.



Yksinoikeudet. Nintendo esitteli vain yksinoikeuspelejä.



Kuvat isompina Imgurista.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Kuvakavalkadi Crytek... Sunnuntaikolumni: E3... >

Keskustelut (15 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

15.06.2014 klo 19.28 13 tykkää tästä

Eipä ole oikein vertailukelpoisia nuo ajankäyttö ja pelikuvakohdat kun Nintendo pistää valmiiksi suunnitellun ja leikatun markkinointivideon julki kun taas Sony ja MS järjestävät live-tapahtumat.
lainaa
hermanni

15.06.2014 klo 19.33 7 tykkää tästä

Yksinoikeudet käytännössä:

Sony 15
MS 10
Nintendo 12
lainaa
fsdijosdfio

15.06.2014 klo 20.34 9 tykkää tästä

hermanni kirjoitti:
Yksinoikeudet käytännössä:

Sony 15
MS 10
Nintendo 12


Laatu käytännössä ?
lainaa
laatuasittenHOMO

15.06.2014 klo 21.02 17 tykkää tästä

fsdijosdfio kirjoitti:
hermanni kirjoitti:
Yksinoikeudet käytännössä:

Sony 15
MS 10
Nintendo 12


Laatu käytännössä ?


Sony 10
MS 1
Nintendo 3
lainaa
Ville84

15.06.2014 klo 23.11 1 tykkää tästä

Sony 9
Microsoft 7
Nintendo 8
lainaa
TruthHurts

16.06.2014 klo 02.18 7 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Eipä ole oikein vertailukelpoisia nuo ajankäyttö ja pelikuvakohdat kun Nintendo pistää valmiiksi suunnitellun ja leikatun markkinointivideon julki kun taas Sony ja MS järjestävät live-tapahtumat.


Tämä on kyllä täysin totta. Samalla, kun Nintendo esitteli valmiiksi laadittuja, sekä loppuun asti viilattuja pätkiä peleistään, joutui Sonyn ja MS:n tilaisuuksia katsellessa kestämään lavalla selvästi kiusaantuneita ja tasaisen äänenkäytön kanssa taistelevia "ammattilaisesittelijöitä". Onneksi on sentään yksi pelifirma, jonka esityksistä saavat nämä suorastaan harrastelijatason tilaisuuksia vetävät puljut ottaa mallia. Taisi Nintendo jälleen ottaa E3-voittaja tittelin itselleen ;)
lainaa
hail_sony

16.06.2014 klo 16.28 5 tykkää tästä

No mut tagman sano et ainakin puolessa MS:n esittelemistä peleistä ammuttiin niin ei toi voi pitää paikkaansa, tai sitten meni Sony ja MS väärinpäin :D Also, this is waiting.

Jos näiden pallojen perusteella pitäisi valita niin ei ole kyllä kahta sanaa kuka piti tänä vuonna parhaan pressin...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

16.06.2014 klo 20.23 1 tykkää tästä

hail_sony kirjoitti:
No mut tagman sano et ainakin puolessa MS:n esittelemistä peleistä ammuttiin niin ei toi voi pitää paikkaansa, tai sitten meni Sony ja MS väärinpäin :D Also, this is waiting.

Jos näiden pallojen perusteella pitäisi valita niin ei ole kyllä kahta sanaa kuka piti tänä vuonna parhaan pressin...

Sanoin, että joka toinen peli tuntui olevan räiskintää ja joka toisessa tunnuttiin juoksevan miekka kädessä metsässä. 44% merkkaa, etten pahasti ollut väärässä räiskinnän suhteen;)
Sonyn pressistä en tainnut puhua mitään räiskinnän määrästä, vaan totesin että variaatiota oli enemmän.
lainaa
kehveli

16.06.2014 klo 20.42 12 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Eipä ole oikein vertailukelpoisia nuo ajankäyttö ja pelikuvakohdat kun Nintendo pistää valmiiksi suunnitellun ja leikatun markkinointivideon julki kun taas Sony ja MS järjestävät live-tapahtumat.


Niin, harmi ettei sonyn ja microsoftin tapahtumissa ollut kyse markkinoinnista ja he eivät suunnitelleet ja leikanneet niitä.
lainaa
hail_sony

16.06.2014 klo 21.20 5 tykkää tästä

tagman kirjoitti:

Sanoin, että joka toinen peli tuntui olevan räiskintää

Sanoit:
Lainaus:

Joka toisessa pelissä joku juoksee kaupungissa ase laulaen ja joka toisessa pelissä joku juoksee metsässä miekka tanassa.

44% ei ole joka toinen, Sonyn 50% on joka toinen.
"Suhteessa eniten räiskintää näytti Sony, jonka peleistä puolessa räiskittiin."
Lainaus:

Sonyn pressistä en tainnut puhua mitään räiskinnän määrästä, vaan totesin että variaatiota oli enemmän.

Mikä variaatio? Se että räiskintää on puolet esityksestä kertoo paljon "variaation" määrästä. -.- Paitsi tietenkin jos otat huomioon kaiken tämän "vita tv" sun muun hevonpaskan. Edes yhtään ajopeliä (köhmissädriveclubköh) ei näkynyt...
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

17.06.2014 klo 00.37 2 tykkää tästä

kehveli kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Eipä ole oikein vertailukelpoisia nuo ajankäyttö ja pelikuvakohdat kun Nintendo pistää valmiiksi suunnitellun ja leikatun markkinointivideon julki kun taas Sony ja MS järjestävät live-tapahtumat.


Niin, harmi ettei sonyn ja microsoftin tapahtumissa ollut kyse markkinoinnista ja he eivät suunnitelleet ja leikanneet niitä.

Hassua, että tartuit sanaan markkinointi kun puhutaan "markkinointivideosta". Pitää ilmeisesti ensi kerralla kirjoittaa vain "video" niin Nintendo fanit eivät saa mitään kohtauksia.

Livetapahtumat voidaan päällin puolin suunnitella, mutta Sonyn tai MS:n näkökulmasta he tuskin muuta tietävät kuin geneerisesti mitä studioita tulee lavalle ja mitä he tulevat esittelemään. Aikaa menee aina kun ihmiset tulevat lavalle, menevät sieltä pois, pitävät puheenvuoroja lennosta, joskus improvisoivat jne.

Ja ei... live-tapahtumaa ei todellakaan leikata. Vai luuletko, että Sony ja MS ovat luoneet uusia fysiikan mullistuksia ja taivuttelevat/leikkaavat aika-avaruusjatkumoa esityksiensä aikana? :D
Muokannut: Bladekill 17.06.2014 klo 00.39 lainaa
Janne90

17.06.2014 klo 10.01

Laatu Microsoftin peleillä 10. Sonyllä 0 ja nintendolla 1.
lainaa
kehveli

17.06.2014 klo 11.04 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:

Hassua, että tartuit sanaan markkinointi kun puhutaan "markkinointivideosta". Pitää ilmeisesti ensi kerralla kirjoittaa vain "video" niin Nintendo fanit eivät saa mitään kohtauksia.

Livetapahtumat voidaan päällin puolin suunnitella, mutta Sonyn tai MS:n näkökulmasta he tuskin muuta tietävät kuin geneerisesti mitä studioita tulee lavalle ja mitä he tulevat esittelemään. Aikaa menee aina kun ihmiset tulevat lavalle, menevät sieltä pois, pitävät puheenvuoroja lennosta, joskus improvisoivat jne.

Ja ei... live-tapahtumaa ei todellakaan leikata. Vai luuletko, että Sony ja MS ovat luoneet uusia fysiikan mullistuksia ja taivuttelevat/leikkaavat aika-avaruusjatkumoa esityksiensä aikana? :D


Kyllä, jos haluat puhua videosta ilman lisämääreitä, niin käytä sanaa video. Kun puhutaan markkinointivideosta, niin käytetään sitä termiä. E3 on markkinointitapahtuma.

Ja ei, MS:n näkökulmasta he eivät vain tiedä "geneerisesti", vaan he tietävät tismalleen mitä sieltä on tulossa lavalle ja kuinka pitkäksi aikaa. Luuletko tosissaan, että näitä ei suunnitella etukäteen? E3 on yhtä suunniteltua kuin ostos-tv.

Ja editointia tapahtuu myös tällaisissa tapahtumissa. Tietysti.
lainaa
kehveli

17.06.2014 klo 11.09

kehveli kirjoitti:


Kyllä, jos haluat puhua videosta ilman lisämääreitä, niin käytä sanaa video. Kun puhutaan markkinointivideosta, niin käytetään sitä termiä. E3 on markkinointitapahtuma.

Ja ei, MS:n näkökulmasta he eivät vain tiedä "geneerisesti", vaan he tietävät tismalleen mitä sieltä on tulossa lavalle ja kuinka pitkäksi aikaa. Luuletko tosissaan, että näitä ei suunnitella etukäteen? E3 on yhtä suunniteltua kuin ostos-tv.

Ja editointia tapahtuu myös tällaisissa tapahtumissa. Tietysti.


* Sonyn ja MS:n näkökulm...
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

17.06.2014 klo 12.51 1 tykkää tästä

kehveli kirjoitti:

Kyllä, jos haluat puhua videosta ilman lisämääreitä, niin käytä sanaa video. Kun puhutaan markkinointivideosta, niin käytetään sitä termiä. E3 on markkinointitapahtuma.

Minulle on aivan sama puhutaanko videosta vai markkinointivideosta. Nintendon E3-pätkä toteuttaa molemmat vaihtoehdot. Itse aloit nillittämään asiasta turhaan joten ehkäpä kannattaa ensi kerralla lukea viestit mihin kommentoi tai vain yksinkertaisesti olla hiljaa?

kehveli kirjoitti:

Ja ei, MS:n näkökulmasta he eivät vain tiedä "geneerisesti", vaan he tietävät tismalleen mitä sieltä on tulossa lavalle ja kuinka pitkäksi aikaa. Luuletko tosissaan, että näitä ei suunnitella etukäteen? E3 on yhtä suunniteltua kuin ostos-tv.

Täyttä paskaa. Et voi livetapahtumassa ikinä tietää jokaikistä sanaa, jokaikistä eventtiä, puhumistahtia, kävelytahtia, keskustelun etenemistä tai miljardia muutakaan muuttujaa jotka tulevat vaikuttamaan tapahtuman pituuteen. Kaiken lisäksi monesti mm. Sonyn tapahtumat ovat alkaneet pahimmillaan 30min myöhässä joka vastaa n.25-33% koko esityksen ajasta.
Ihan jo henkilökohtaiselta pohjalta IT-alalla tunnen ihmisiä, jotka ovat esiintyneet E3, CES, Blackhat ja DEFCON, etc. tapahtumissa lehdistötilaisuuksissa/vastaavanlaisissa isommissa esityksissä ja tottakai heille annetaan aikaikkuna jossa käydä asiat läpi esim. 15-20min, mutta siinäkin on jo esimerkiksi 5min vaihtelevuus ja nämä aikarajat ovat useimmiten paukkuneet. Ei se esityksen järkkääjä tule sinua repimään sieltä lavalta pois väkisillä, jotta turhanjäykkää aikatauluarviota pitäisi noudattaa 100% tarkkuudella.

kehveli kirjoitti:

Ja editointia tapahtuu myös tällaisissa tapahtumissa. Tietysti.

Valitettavasti "Tietysti" ei nyt ihan riitä kun argumenttisi on tieteellisesti todistetusti väärä.

Jos et trollaa niin suosittelen tutustumaan:
http://goo.gl/DKkRZy
http://goo.gl/zX0UCi
http://goo.gl/x2Sn6O
http://en.wikipedia.org/wiki/Reality
Muokannut: Bladekill 17.06.2014 klo 12.52 lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova