Tuorein sisältö

Lisää spekulointia uudesta Xboxista...

08.04.2012 klo 12.32 | Luettu: 24865 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Näitä 'sisäpiirin tietoja' tulee tällä hetkellä kiihtyvällä vauhdilla sekä tulevasta Xboxista että tulevasta Playstationista - eikä mikään tieto ole virallista. Tässä uutisessa on kuitenkin pieni twisti: teknisten tietojen kerrotaan olevan peräisin tulevan Xboxin kehittäjäversiosta eli ns. devkitistä. Niitä on levitellyt Xbox World -lehti.

- esiteltiin pelikehittäjille helmikuun 28. päivä Lontoossa
- ulkoisesti devkitit eivät muistuta tulevaa Xboxia, mutta teknisiltä kyvyiltään niiden pitäisi olla vastaavia
- 16-ytiminen IBM PowerPC CPU
- GPU, joka vastaa AMD Radeon HD7000-sarjan kortteja
- Blu-ray-asema
- "Xbox-pelit hyödyntävät kaikkia 16 ydintä, toisin kuin PC-peleissä"
- Kinect 2 käyttää mahdollisesti muutamaa ytimistä
- "Monet pelistudiot tulevat paljastamaan seuraavan sukupolven pelinsä E3:lla, vaikka Sony tai Microsoft eivät olisikaan siihen valmiita"
- Playstation 4:n odotetaan olevan vielä tehokkaampi

Lähde: Sillegamer

V2.fi | Manu Pärssinen
< Lauantai-illan Kevyi... PAX: Pelikuvaa Sleep... >

Keskustelut (33 viestiä)

Vihosa

Rekisteröitynyt 29.11.2008

08.04.2012 klo 12.56

Hyvä juttu vaikka en konsoleista paljoa piittaakkaan, sillä kehitys alkaa taas kehittymään edes joksikin aikaa kun konsolit eivät junnaa perässä
lainaa
SpurdoSpade

08.04.2012 klo 13.05

Ensimmäinen ei kyllä oo mikään huhu. Sehän on totta ja kehittäjät on itekki sen myöntäneet, esim Crytek.
lainaa
Rekisteröitymätön

08.04.2012 klo 13.11

"- GPU, joka vastaa AMD Radeon HD7000-sarjan kotteja"
Ja mitähän niistä? Vähän turhan laaja sarja imo.

"Xbox-pelit hyödyntävät kaikkia 16 ydintä, toisin kuin PC-peleissä"
Eikö tämä aiheuta todennäköisesti hankaluuksia pelien tekoon? En ole tarkemmin tutustunut, mutta luulisi että 16 ytimen hyödyntäminen voi olla hankalaa esimerkiksi indie-peleissä, joita 360 on jossain määrin tukenut.

"Monet pelistudiot tulevat paljastamaan seuraavan sukupolven pelinsä E3:lla, vaikka Sony tai Microsoft eivät olisikaan siihen valmiita"
Vaikka Sony tai MS eivät olisi valmiita paljastamaan konsoleitaan vai pelejään?

"- Playstation 4:n odotetaan olevan vielä tehokkaampi"
Tämä XBOX Worldistä vai?
lainaa
agm

08.04.2012 klo 13.12

"16-ytiminen IBM PowerPC CPU" :D:D:D

Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa. Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.
lainaa
Anon9872

08.04.2012 klo 13.13

Sinisäde-asema olis kyl rokrok!
Itse konsoli sais aikanaan ilmestyä sit mustana. Mitään valkosia kammotuksia en mielelläni ottas hyllyyni.
lainaa
Rekisteröitymätön

08.04.2012 klo 13.14

agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.
lainaa
customjob

08.04.2012 klo 14.16

itse otan maalipurkin. siksi perusväli saisi olla läpinäkyvä
lainaa
Esatzu

Rekisteröitynyt 21.01.2008

08.04.2012 klo 14.18

- GPU, joka vastaa AMD Radeon HD7000-sarjan kotteja
On ne hienoja ne amd kottit
lainaa
5kautta5

Rekisteröitynyt 04.09.2011

08.04.2012 klo 14.23

agm kirjoitti:
Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa.


Monissa älypuhelimissa on 1,5Ghz dual core -prosessorit. Meinaat että 1,5Ghz x 16 olisi jotenkin huono? Selevä.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

08.04.2012 klo 14.51

Onko kuudestatoista ytimestä sitten niin mitään iloa? Laskentatehoa löytyy niin maan perkeleesti mutta osataanko sitä käyttää hyödyksi, jaa'a.

lainaa
5kautta5

Rekisteröitynyt 04.09.2011

08.04.2012 klo 15.01

HeDuXe kirjoitti:
Onko kuudestatoista ytimestä sitten niin mitään iloa? Laskentatehoa löytyy niin maan perkeleesti mutta osataanko sitä käyttää hyödyksi, jaa'a.


Jos jaksat, niin lue kolme riviä alaspäin.
lainaa
vihdoin

08.04.2012 klo 15.13

olis mukava saada langallisen kuulokkeen paikka kans ja alkaapahan install prosessi nopeutuu vihdoin nopeammilla tehoilla.
Ja jossei nettiä tarvitse 24/7 niin mokkula olis kiva saada suoraan
kytkettyä laitteeseen, kun sillä ehtii aivan hyvin jossei online peluuta harrasta.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

08.04.2012 klo 16.03

Ja aivan varmasti pelit tulevat koodeilla jotta käytettyjen pelien kauppa saadaan kuriin
lainaa
Meitzi

08.04.2012 klo 16.11

Jos kehitystyökalut ovat hyvät (Microsoftilla yleensä on), niin ei se useamma ytimet käyttäminen mikää ongelma ole. Ongelma olisi se, jos ytimet eivät olisikaan identtisiä. (vertaa PS3)
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

08.04.2012 klo 16.13

5kautta5 kirjoitti:
agm kirjoitti:
Huhhuh melkoiset huhut. Jos tuo on totta, niin tehoa per ydin on varmaan saman verran mitä älypuhelimissa.


Monissa älypuhelimissa on 1,5Ghz dual core -prosessorit. Meinaat että 1,5Ghz x 16 olisi jotenkin huono? Selevä.


16x 1,5 on huono, nykyajan PC-pelit menevät 4 corella ja tulevatkin vain 8 corella. Siitä tulisi aivan järjetön koodaaminen Xboxille, varsinkin jos peli x aiottaisiin vielä kääntää PC:lle. Tekisivät ennemmin 8-coren jossa tuplatehot.
lainaa
Asperger

08.04.2012 klo 18.59

Pojat, pojat ei niillä ytimien määrällä ja kelloilla väliä ole vaan IPC:llä. Kyllähän AMD:in 8-core prossuissa on isommat kellot kuin Intelin 4-core prossuisssa, mutta silti jäävät jalkoihin.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

08.04.2012 klo 19.23

5kautta5 kirjoitti:
HeDuXe kirjoitti:
Onko kuudestatoista ytimestä sitten niin mitään iloa? Laskentatehoa löytyy niin maan perkeleesti mutta osataanko sitä käyttää hyödyksi, jaa'a.


Jos jaksat, niin lue kolme riviä alaspäin.


Ilman muuta luinkin.

Tarkoitan vain, että saavatko pelintekijät oikeasti iloa kuudestatoista ytimestä, vaikka kaksi menisikin kinectille.
lainaa
RRR

09.04.2012 klo 07.48

Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.04.2012 klo 18.03

RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.
lainaa
RRR

09.04.2012 klo 19.18

tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.


Kaikki, ja luulen että olet väärässä.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

09.04.2012 klo 20.53

RRR kirjoitti:
tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.


Kaikki, ja luulen että olet väärässä.


Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 00.00

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.


Kaikki, ja luulen että olet väärässä.


Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.


"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.

Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.04.2012 klo 01.01

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.


Kaikki, ja luulen että olet väärässä.


Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.


"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.

Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.


Niillä 16 ytimellä tee paskaakaan jos taso on luokkaa 1,5 Ghz per ydin, on vaan helvetin vaikea koodata ja ruveta inisemään samalla tavalla kuin cellistäkin alettiiin. Vaikka PS4:ssä olisi vaan 8 ydintä, niin voisi silti ylettää tämän tasolle.
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 07.06

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Rekisteröitymätön kirjoitti:
agm kirjoitti:
Saa muuten aika helvetisti säikeistää jotta saisi kaikki ytimet käyttöön.


Tätä juuri tarkoitin, saattaa olla, että uudelle Boxille tulee samanlainen maine hankalana kehitysalustana kuin mitä PS3:lla sen alkuaikoina oli.


Pohjaahan tuo huhujen pohjalta samaan PowerPC arkitehtuuriin kuin edeltäjä. Sonyn kehitystyökalut sen sijaan menevät roskiin ja aloittavat taas lähes alusta jos huhu tylsästä x86 arkitehtuurista pitää paikkaansa. Jatkossa vain PC-porttauksia?

Mikäköhän tekee x86 arkkitehtuurista tylsän? Se että se on eniten käytetty arkkitehtuuri PC-puolella? Ja arkkitehtuuri ei vaikuta tippaakaan siihen mitä pelejä konsolille tulee. 3rd partyt julkaisee nykyisin pelkkiä multiplattareita ja valtaosa yksinoikeuksista on 1st party pelejä.


Kaikki, ja luulen että olet väärässä.


Kaikki osat on siellä tietokoneen sisällä niin ei niitten kovin hirveästi pitäs tylsyyttää. Ellet sitten ole osaamaton PC-puolella ja koonnut koneesi pahvilaatikon sisään.


"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.

Ehkä Sonyn valinta liittyy kuitenkin näihin viime päivien tylsiin uutisiin joiden mukaan 10.000 saa lähteä, samalla kun Sonyn tappiot paisuvat uusiin ennätyslukemiin.


Niillä 16 ytimellä tee paskaakaan jos taso on luokkaa 1,5 Ghz per ydin, on vaan helvetin vaikea koodata ja ruveta inisemään samalla tavalla kuin cellistäkin alettiiin. Vaikka PS4:ssä olisi vaan 8 ydintä, niin voisi silti ylettää tämän tasolle.


Mistäs tuo 1,5GHz tuli? Eikä se ole pointti, eihän Cellilläkään tehnyt paskaakaan.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.04.2012 klo 11.14

RRR kirjoitti:

"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.

Tässä tapauksessa on se ja sama kumpaa arkkitehtuuria käytetään. Se on prosessori joka ratkaisee. On totta, että aiemmissa plekeissä on ollut eksoottisempaa rautaa, joka on kuulostanut coolilta, mutta se on samalla tehnyt Playstation alustoista pelintekijöille hankalamman. Sony teki jokunen vuosi takaperin kyselyä pelintekintekijöiltä koskien uuden konsolin rautaa ja juttujen perusteella he ovat ekaa kertaa kiinnostuneita pelintekijöiden mielipiteistä, joten voi olla hyvinkin että uusi konsoli ei tule sisältämään eksoottista rautaa, jota on hankala hallita. Tässä ei ole mitään huonoa, jos rauta on tehokasta ja pelintekijät saavat siitä helpommin resursseja irti.

Minä vähän luulen, että sinua vaan pelottaa proMicrosoft -jaoston jäsenenä se, että Sony ei ryssi tällä kertaa yhtä pahasti kuin PS3:n julkaisun kanssa, joka tekee siitä kovan kilpailijan.
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 11.26

tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:

"Yllättävä" takinkääntö ProSony -jaoston hemmolta. Sonylla on ollut tapana laittaa konsoliinsa rautaa, josta voidaan puhua mystiseen sävyyn. PS3 oli supertietokone konsolihintaan Cellin takia. Monet uskoivat ja suuri osa Sonyn suosiosta perustuu tähän kuvioon. PS4:ssä on minkä tahansa Enskan valinnan romulaatikosta revittyä perusrautaa, jonka teoreettinen maksimi on kaikille selvä heti alusta.
16-ytiminen PowerPC sentään laittaa monet miettimään, että mistä on kyse ja mihin sillä pääsee. Sony on hukannut täysin idean konsolin takana Kutaragin lähdön jälkeen jos lähtee tälle linjalle. Voisi yhtä hyvin vetää itsensä jojoon jo etukäteen.

Tässä tapauksessa on se ja sama kumpaa arkkitehtuuria käytetään. Se on prosessori joka ratkaisee. On totta, että aiemmissa plekeissä on ollut eksoottisempaa rautaa, joka on kuulostanut coolilta, mutta se on samalla tehnyt Playstation alustoista pelintekijöille hankalamman. Sony teki jokunen vuosi takaperin kyselyä pelintekintekijöiltä koskien uuden konsolin rautaa ja juttujen perusteella he ovat ekaa kertaa kiinnostuneita pelintekijöiden mielipiteistä, joten voi olla hyvinkin että uusi konsoli ei tule sisältämään eksoottista rautaa, jota on hankala hallita. Tässä ei ole mitään huonoa, jos rauta on tehokasta ja pelintekijät saavat siitä helpommin resursseja irti.

Minä vähän luulen, että sinua vaan pelottaa proMicrosoft -jaoston jäsenenä se, että Sony ei ryssi tällä kertaa yhtä pahasti kuin PS3:n julkaisun kanssa, joka tekee siitä kovan kilpailijan.


Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.

Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

10.04.2012 klo 12.41

Voi varmaankin ihan suosiolla jättää konsolit kauppaan ja keskittyä oikeisiin asioihin.
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 13.07

Stanaldo kirjoitti:
Voi varmaankin ihan suosiolla jättää konsolit kauppaan ja keskittyä oikeisiin asioihin.


http://www.itviikko.fi/talous/2012/04/10/sony-tuplasi-tap
Näiden lukemien valossa ainakin PS4 ehkä suosiolla.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.04.2012 klo 14.35

RRR kirjoitti:


Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.

Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.


Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 15.15

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:


Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.

Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.


Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?


Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.04.2012 klo 15.38

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:


Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.

Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.


Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?


Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.


Mjaa, eipä se siitä niinkään lisäänny. Ei konsolipelaajat vaan halua tahi jaksa hakkeroida, kun monet eivät edes ole mitään pelaajia, vaan omaavat konsolin ihan vaan että saa välillä tunnin pelata.
lainaa
RRR

10.04.2012 klo 15.50

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:


Ei se oli siitä kyse, että pelottaisi. Sony ei vain voi laittaa konsoliinsa puhdasta PC-rautaa. Jos ne tekee sen hätäratkaisuna veikkaan että kiittävät ja kumartavat, ja laittavat pillit pussiin viimeistään kesken seuraavan sukupolven. Sonyn jos jonkun ymmärtäisi miten tärkeää on pitää pesäero tehokonsolin ja PC:n välillä. Eihän tästä puutu enää kuin se, että kuulemme Sonyn ostaneen käyttiksen MS:ltä seuraavaan konsoliin.

Uskon, että asiasta on tietysti revittävissä myös vain positiivisia näkökantoja.


Pelikonsolit on olleet tietokoneita jo vaikka kuinka kauan. PS3:n ja Windows-PC:n ero on enään vain käyttis. Ollaan liikuttu rajapinnalla vaikka kuinka kauan, mutta kas, et ole valittanut. Mitä siinä on väärää jos valitsee arkkitehtuureista sen yleisimmän ja täten helpoimman? Ei se prosessorin erilaisuus PS3:sta tee jotain erinevää PC:tä, kyllä niitä cell-prossu tietsikoitakin löytyy. Ja miksi konsolien ja Winkku-PC:iden tarvitsisi edes olla erilaisia PC:itä?


Hyvä on, näemme miten se tulee kelpaamaan ja miten Sony pitää hakkerit kurissa ratkaisullaan. Voihan se olla, että tappioputki katkeaa joku päivä, jos ei se on näkemiin.


Mjaa, eipä se siitä niinkään lisäänny. Ei konsolipelaajat vaan halua tahi jaksa hakkeroida, kun monet eivät edes ole mitään pelaajia, vaan omaavat konsolin ihan vaan että saa välillä tunnin pelata.


Tottakai se yritetään hakkeroida heti kun saapuu, mutta toisaalta intoon oikeasti saattaa vaikuttaa alentavasti tieto siitä, että se on vain se kaikille tuttu ja ehkä julkaisun yhteydessä jo hieman vanhentunut AMD64. Ei yllätyksiä luvassa siis.
Ehkä tämä onkin se Sonyn strategia. Ei ehkä irtoa samoja propseja kuin Cell -supercomputerin hakkeroinnista.

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.04.2012 klo 20.44

RRR kirjoitti:

Tottakai se yritetään hakkeroida heti kun saapuu, mutta toisaalta intoon oikeasti saattaa vaikuttaa alentavasti tieto siitä, että se on vain se kaikille tuttu ja ehkä julkaisun yhteydessä jo hieman vanhentunut AMD64. Ei yllätyksiä luvassa siis.
Ehkä tämä onkin se Sonyn strategia. Ei ehkä irtoa samoja propseja kuin Cell -supercomputerin hakkeroinnista.

Se viimeisin huhu kertoi, että uudessa konsolissa tulisi olemaan AMD's A8-3850 perustuva räätälöity piiri. Vaikka tämä huhu pitäisi paikkansa, niin ihan kaupasta ei tule samanlaista piiriä saamaan. Ja ei ne hakkerit yritä prosessoria hakkeroida, vaan hypervisoria. Ja ei isoa joukkoa hakkerita kiinnosta prosessori, vaan "varmuuskopioiden" ajaminen.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova