Tää unreal 3 ydin näyttää pitkästä aikaa siltä et tehhään graafisesti jotain uutta. Jotenki pitkän aikaa tuntunu siltä, ettei grafiikassa oikeastaa olla menty eteenpäin yhtään. Vähän tarkempaa tekstuuria, mutta siitä huolimatta kaikki on näyttänyt samalta jo jonku 4-5 vuotta. Kaikki graafiset parannukset tuntuneet lähinnä "lisää" mentaliteetillä tehdyllä. Liekkö sitte taustalla tää DX10 "floppi" vai konsolit.
Bulletstorm oli kyllä kaunis. Homefront näytti ihan UE2:lle :D
aXwPaX
07.04.2011 klo 23.36
Tosihan se on että viimeiset vuodet on ollut aikamoista seisoskelua ja odottelua. Pelit näes kehitellään nykyään konsolien ehdoilla ja ne sanelevat sen miltä PC-pelit näyttävät. Nykyaikainen PC nimittäin on niin paljon tukevampaa rautaa kun joku Pleikkari 3:nen tai XBOX360:nen. Eli nämä uudet grafiikkamoottorit on tehty tuleville konsoleille ei PC:lle. Toki nykyaikainen tehokone pyörittää esim. tuota Unreal 3:sta kevyesti. Eli odottaa sopii että noita käytetään tulevissa PC-peleissä hyväksi. Tulevista peleistä joihin tuo Unreal 3:engine sopisi mainiosti olis esim Skyrim mutta Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Crysis 2:nen ei edes tue DX11:sta vaan DX9:ä mikä kertoo kehityksen suunnan näissä. Itse olen Unreal Enginenllä touhunnut sen verran että tiedän mihin se pysyyy...
perato kirjoitti: Tää unreal 3 ydin näyttää pitkästä aikaa siltä et tehhään graafisesti jotain uutta. Jotenki pitkän aikaa tuntunu siltä, ettei grafiikassa oikeastaa olla menty eteenpäin yhtään. Vähän tarkempaa tekstuuria, mutta siitä huolimatta kaikki on näyttänyt samalta jo jonku 4-5 vuotta. Kaikki graafiset parannukset tuntuneet lähinnä "lisää" mentaliteetillä tehdyllä. Liekkö sitte taustalla tää DX10 "floppi" vai konsolit.
Enimmäkseen konsolit. Suurin osa ison budjetin peleistä tehdään niiden ehdoilla. :/ Ja indiepelit eivät sitten pääse lähellekään tämänlaista vaikuttavuutta.
Kivalta näytti mutta ei nyt niin uskomattomalta, seuraavaa sukupolvea odotellessa.
Juonittelija
08.04.2011 klo 00.43
Eikös Bethesda rakentanut ihan uuden pelimoottorin ihan alusta saakka Skyrimiä varten? Mitä itse kuvia olen seurannut niin kyllä se hyvältä näyttää...
On topic: Juuh kyllä tuo Unreal Engine 3 ihan mukavalta näyttää ja ihan varmasti se on tulevien uusien pelien käytössä, mutta kuten joku jo tuossa mainitsikin tulevien pelien tehovaatimukset ovat konsoleiden sanelemia.
Togu
08.04.2011 klo 00.50
Vois alkaa mun mielestä keskittymään jo siihen tekoälyn, grafiikkamoottorin optimoinnin ja pelin sisällön kehittämiseen.
-SS-
08.04.2011 klo 00.52
@WaxPax
Aivan.
Tässä odotellaan 2000€ PC:llä, että tulis uudet konsolit niin alkais tulla noita pelejä, jotka pyöris ihan hyvin jo nytten.
Ja PELIMIES1983: Et sinä millään boxilla tule pelaamaan noita "uudistuksia"
Pallomasi
08.04.2011 klo 01.09
Mahtaa -SS-ssää vituttaa ku tuhlannu 2000€ johonkii millä ei tee hevon vittuu. Oisit vaa ostanu konsolin ni olisit päässy paljo halvemmal ja ei tarvis itkee joka vitun asiast, ei tarvis 2000e et pääset pelaa joskus 20 vuoden pääst jotain pelei, vaa maksa pari sataa ja pääset pelaa heti, vitun idiootti
Hieman tässä mietityttää että mitäs sitten noin 10-15v päästä kun tulee tästä vielä seuraava sukupolvi jossa kans näkyy selkeä ero tähän moottoriin verrattuna? Tulee mieleen että rauta alkaa olemaan jo niin kehittynyttä että tarvii jotenkin muuten parantaa pelielämystä kuin silkan raudan tehon lisäämisellä. Kai tuolla grafiikan parantamisella joku raja tulee vastaan ja sillon ku se saapuu, niin alkavat tod.näk konsoli ja PC lähestyä tehoilta toisiaan. Tosin onhan sieltä vielä tulossa kaiken maailman algoritmejä joilla saadaan periaatteessa loppumattomia maailmoja joissa kaikki liike vaikuttaa peliin.
Jouni
08.04.2011 klo 05.52
Tässä odotellaan että se seuraava konsoli sukupolvi tulee. Silloin kipaisen kauppaan ja ostan uuden näyttiksen, varmaan hintaluokkaa 500 euroa sillä niillä paikkeilla uusien konsolien hinnat pyörivät. Sillä sitten pärjääkin pitkälle tulevaisuuteen.
tyhmäKonsolipentu
08.04.2011 klo 06.33
Pallomasi kirjoitti: Mahtaa -SS-ssää vituttaa ku tuhlannu 2000€ johonkii millä ei tee hevon vittuu. Oisit vaa ostanu konsolin ni olisit päässy paljo halvemmal ja ei tarvis itkee joka vitun asiast, ei tarvis 2000e et pääset pelaa joskus 20 vuoden pääst jotain pelei, vaa maksa pari sataa ja pääset pelaa heti, vitun idiootti
Togu kirjoitti: Vois alkaa mun mielestä keskittymään jo siihen tekoälyn, grafiikkamoottorin optimoinnin ja pelin sisällön kehittämiseen.
Kuten myös vuorovaikutteisempaan peliympäristöön. Ärsyttävä kun monessa nykypelissä ympäristö tuntuu pelkältä kulissilta ja juuri mikään asia tai esine ei hajoa.
Pallomasi kirjoitti: Mahtaa -SS-ssää vituttaa ku tuhlannu 2000€ johonkii millä ei tee hevon vittuu. Oisit vaa ostanu konsolin ni olisit päässy paljo halvemmal ja ei tarvis itkee joka vitun asiast, ei tarvis 2000e et pääset pelaa joskus 20 vuoden pääst jotain pelei, vaa maksa pari sataa ja pääset pelaa heti, vitun idiootti
Mahtaa Pallomasii vituttaa ku rimpuilee mössögraffoilla 24 pelaajalla ja klaustrofobisilla kenkälaatikkomapeilla 15-30FPS battlefield 3, ku PC:llä saadaan täyden koon kentät 64 pelaajan kera ja DX11 graffoilla 100FPS.
3456
08.04.2011 klo 09.53
aXwPaX kirjoitti: Tosihan se on että viimeiset vuodet on ollut aikamoista seisoskelua ja odottelua. Pelit näes kehitellään nykyään konsolien ehdoilla ja ne sanelevat sen miltä PC-pelit näyttävät. Nykyaikainen PC nimittäin on niin paljon tukevampaa rautaa kun joku Pleikkari 3:nen tai XBOX360:nen. Eli nämä uudet grafiikkamoottorit on tehty tuleville konsoleille ei PC:lle. Toki nykyaikainen tehokone pyörittää esim. tuota Unreal 3:sta kevyesti. Eli odottaa sopii että noita käytetään tulevissa PC-peleissä hyväksi. Tulevista peleistä joihin tuo Unreal 3:engine sopisi mainiosti olis esim Skyrim mutta Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Crysis 2:nen ei edes tue DX11:sta vaan DX9:ä mikä kertoo kehityksen suunnan näissä. Itse olen Unreal Enginenllä touhunnut sen verran että tiedän mihin se pysyyy...
Seliseli Unreal 3 kehitettiin PC mielessä konsolit, etenkin Xbox 360 siitä on kärsinyt eniten kun monet sen yksinoikeuspeleistä kehitettiin multiplatform enginellä pcn ehdoilla (esim Mass Effect, Gears of war) Sitä paitsi onhan 360ssakin rautatuki dx11 tesselationille jota Halo Reachissa käytettiin 360 peleistä ensimäistä kertaa, mikä jo kertoo jotain ensisijaisesti konsoleille kehittyt pelimoottorit ovat hieman raskaampia kun ne laitetaan pclle pyörimään(Frostbite, TFU:n Ronin jne.) kun Gears of war 1 pyöri pcllä yhtä hyvin kuin boxilla ellei paremmin koneessa jossa oli paljon madommat osat kuin boxin rauta että konsolit tästä UE3 shitistä on eniten kärsineet.
Sxx
08.04.2011 klo 10.01
aXwPaX kirjoitti: Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
Pallo-SS
08.04.2011 klo 10.12
@Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
lasdlasd
08.04.2011 klo 10.13
Sxx kirjoitti:
aXwPaX kirjoitti: Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
Jos oot lukenu niitä haastatteluja, niin niissä sanotaan, että kyseessä on yhä vanha moottori. Animaatiot ja valaistus pääasiassa pistetty uusiksi, sekä jotain muuta. Bethesdan mukaan muutokset vaan on niin isoja, että sitä voi kutsua uudeksi engineksi. Todellisuudessa kyseessä on yhä se sama vanha, jota vain on muokattu aika rajusti.
JoniMäkMahonki
08.04.2011 klo 10.38
Naurattaa taas nä PC vs konsolijutut. Samat sodat käytiin jo 90-luvun mikrobitissä ja pelit lehdissä. Konsolipeelo: "No konsolil vaa peli sisään ja pelaa"
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
aXwPaX kirjoitti: Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
Jos oot lukenu niitä haastatteluja, niin niissä sanotaan, että kyseessä on yhä vanha moottori. Animaatiot ja valaistus pääasiassa pistetty uusiksi, sekä jotain muuta. Bethesdan mukaan muutokset vaan on niin isoja, että sitä voi kutsua uudeksi engineksi. Todellisuudessa kyseessä on yhä se sama vanha, jota vain on muokattu aika rajusti.
Niinno siis tällä pohjallahan CoDeissakin on sitten Quake 3 ydin käytössä =P Sitä on vaa muokattu rajusti.
Oo. on hienoa. Varsinkin se metsä näytti hienolta. Yleensä peleissä on metsät niin avoimia ja tyhjiä ettei niissä oo fiilistä. Toi sopis älyttömän hyvin sota ja seikkailu/roolipeleihin. Siis metsien osalta ainakin.
kivi
08.04.2011 klo 12.08
Pallo-SS kirjoitti: @Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
Jylppy
08.04.2011 klo 12.38
JoniMäkMahonki kirjoitti: Naurattaa taas nä PC vs konsolijutut. Samat sodat käytiin jo 90-luvun mikrobitissä ja pelit lehdissä. Konsolipeelo: "No konsolil vaa peli sisään ja pelaa"
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
Samat saatanan kitinät vuosikymmenistä toiseen.
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta. Pc oli kovempi valinta tuolloin ja on sitä nytkin.
Iceman
08.04.2011 klo 12.43
Ei o kyllä mua haitannu noi grafiikat yhtään. Black Ops on ainakin ihan mielyttävän näkönen peli. Kyllä mulle kelpaa ihan Homefront tason grafiikka, sisältö on aina ollut ratkaseva.
Svesno
08.04.2011 klo 12.59
kivi kirjoitti:
Pallo-SS kirjoitti: @Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
Huomioise että kaikilla ei ole grafiikat prioriteettina. Esim minä kun olen opiskelija, niin 2007 vuoden alussa ostamani 800€ kone teki aika loven budjettiin. Toki sillä oli ihan mukava pelata ja pelit olivatkin kauniita. Noin vuosi sain PS3:sen ja siitä lähtien olenkin melkein pelkästään sitä pelannut satunnaisia Civ5 ja SubCom pelejä PC:llä lukuun ottamatta. Ps3:nen vei ihan sen mukavuuden takia. Sen voi sijoittaa tuohon TV-tasolle ja toimii niin mukavasti aina siitä. HUOM! PC:tä en voi tähän käyttää sillä jo esim koulutöiden vuoksi tarvitsen tarkemman näytön ja kunnon pöydän+tuolin raporttien ja cadin käyttöön ja en halua mitään johto hässäköitä kulkemaan huoneesta toiseen. Itselle se PS3 on todella hyvä vaihtoehto jo kätevyyden ja käyttöiän takia. PC:hen olisi saanut laittaa jo sen toiset 800€ vähintään että olisi päässyt hyödyntämään monen hehkuttamaa über grafiikkaa. Koska ihmiset tajuavat että ei ole olemassa yhtä vaihtoehtoa joka olisi kaikille paras. Ja jos sanot että FPS pelien pelaus on paskaa padillä, niin se on sinun mielipide. Itse olen pelannut BC2:sta julkaisusta lähtien sillä ja on todella mukavaa. Mielipide kysymys.
Jylppy
08.04.2011 klo 13.16
Svesno kirjoitti:
kivi kirjoitti:
Pallo-SS kirjoitti: @Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
Huomioise että kaikilla ei ole grafiikat prioriteettina. Esim minä kun olen opiskelija, niin 2007 vuoden alussa ostamani 800€ kone teki aika loven budjettiin. Toki sillä oli ihan mukava pelata ja pelit olivatkin kauniita. Noin vuosi sain PS3:sen ja siitä lähtien olenkin melkein pelkästään sitä pelannut satunnaisia Civ5 ja SubCom pelejä PC:llä lukuun ottamatta. Ps3:nen vei ihan sen mukavuuden takia. Sen voi sijoittaa tuohon TV-tasolle ja toimii niin mukavasti aina siitä. HUOM! PC:tä en voi tähän käyttää sillä jo esim koulutöiden vuoksi tarvitsen tarkemman näytön ja kunnon pöydän+tuolin raporttien ja cadin käyttöön ja en halua mitään johto hässäköitä kulkemaan huoneesta toiseen. Itselle se PS3 on todella hyvä vaihtoehto jo kätevyyden ja käyttöiän takia. PC:hen olisi saanut laittaa jo sen toiset 800€ vähintään että olisi päässyt hyödyntämään monen hehkuttamaa über grafiikkaa. Koska ihmiset tajuavat että ei ole olemassa yhtä vaihtoehtoa joka olisi kaikille paras. Ja jos sanot että FPS pelien pelaus on paskaa padillä, niin se on sinun mielipide. Itse olen pelannut BC2:sta julkaisusta lähtien sillä ja on todella mukavaa. Mielipide kysymys.
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
SS-Pallo
08.04.2011 klo 13.36
@Svesno:
Jooh, mielipidejuttuhan se on, eikä minulla ole mitään konsoleita tai konsolijanppoja vastaan, kunhan lauon totuuksia (ja kiusaan samalla :)
Vaikka oon hiirellä pelannu ties kuinka monta vuotta, niin silti noilla tateilla on vaan mukavampi pelata FPS pelejä. Ainoastaan kyrsii että nappeja ei välttämättä ole tarpeeksi ohjaimessa, kuten just makuulle ja kyykkyyn samasta napista. Enkä ymmärrä miksei saa koskaan itse määrittää niita mitä jokaisesta napista tapahtuu vaan pitää valita jostain valmiista seteistä.
Svesno
08.04.2011 klo 13.56
Jylppy kirjoitti:
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Ota huomioon että jos haluan pelata PC:llä hienoilla grafiikoilla joudun siinä 8,5 vuoden aikana jona PS3 nousi samaan arvoo, ostamaan hieman päivitystä rautaan. PS3 pysyy aina minun käytössä todella paljon halvempana vaihtoehtona. Ja en nyt tiedä haluanko paksun johdo kulkemaan keskeltä kahta oviaukkoa, josta kuljetaan kokoajan. Ei siitä PS3:sesta saa paskaa laitetta vaikka kuinka yrittäisit paskassa kierittää. Edelleen sen on omaan käyttöön vallan verraton laite ja palvelee varmasti hyvin enne kuin tod.näk. ostan PS4:n sen ilmestyessä.
Nauroin
08.04.2011 klo 16.21
Jylppy kirjoitti:
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta.
Niinpä. Pc-pellet ovat olleet kusipäisiä elitistivinkujia jo niin kauan kuin on ollut koneita. Säälittävintä sakkia.
karu_fakta
08.04.2011 klo 16.26
Niin, miksi pc:lle ei tehdä tälläisiä pelejä...
Koska ketään ei kiinnosta hevonvittuakaan warettavat pc-idiootit.
minäoontäydellinen
08.04.2011 klo 18.39
Jylppy kirjoitti:
JoniMäkMahonki kirjoitti: Naurattaa taas nä PC vs konsolijutut. Samat sodat käytiin jo 90-luvun mikrobitissä ja pelit lehdissä. Konsolipeelo: "No konsolil vaa peli sisään ja pelaa"
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
Samat saatanan kitinät vuosikymmenistä toiseen.
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta. Pc oli kovempi valinta tuolloin ja on sitä nytkin.
Kuka ton kiistää? PCt on tehokkaampia ja monipuolisia, mutta ketä kiinnostaa mitä kukin käyttää (paitsi PC elitistit jotka kitisee konsoleiden hitaasta kehityksestä ja casuaalistamisesta). Itse käytän kevyttä läppäriä kaikkeen pc hommaan ja konsolilla uudet pelit
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Ota huomioon että jos haluan pelata PC:llä hienoilla grafiikoilla joudun siinä 8,5 vuoden aikana jona PS3 nousi samaan arvoo, ostamaan hieman päivitystä rautaan. PS3 pysyy aina minun käytössä todella paljon halvempana vaihtoehtona. Ja en nyt tiedä haluanko paksun johdo kulkemaan keskeltä kahta oviaukkoa, josta kuljetaan kokoajan. Ei siitä PS3:sesta saa paskaa laitetta vaikka kuinka yrittäisit paskassa kierittää. Edelleen sen on omaan käyttöön vallan verraton laite ja palvelee varmasti hyvin enne kuin tod.näk. ostan PS4:n sen ilmestyessä.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
RoddingA-rod
09.04.2011 klo 00.37
Protec kirjoitti:
Svesno kirjoitti:
Jylppy kirjoitti:
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Ota huomioon että jos haluan pelata PC:llä hienoilla grafiikoilla joudun siinä 8,5 vuoden aikana jona PS3 nousi samaan arvoo, ostamaan hieman päivitystä rautaan. PS3 pysyy aina minun käytössä todella paljon halvempana vaihtoehtona. Ja en nyt tiedä haluanko paksun johdo kulkemaan keskeltä kahta oviaukkoa, josta kuljetaan kokoajan. Ei siitä PS3:sesta saa paskaa laitetta vaikka kuinka yrittäisit paskassa kierittää. Edelleen sen on omaan käyttöön vallan verraton laite ja palvelee varmasti hyvin enne kuin tod.näk. ostan PS4:n sen ilmestyessä.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
Jusu
09.04.2011 klo 01.42
RoddingA-rod kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Svesno kirjoitti:
Jylppy kirjoitti:
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Ota huomioon että jos haluan pelata PC:llä hienoilla grafiikoilla joudun siinä 8,5 vuoden aikana jona PS3 nousi samaan arvoo, ostamaan hieman päivitystä rautaan. PS3 pysyy aina minun käytössä todella paljon halvempana vaihtoehtona. Ja en nyt tiedä haluanko paksun johdo kulkemaan keskeltä kahta oviaukkoa, josta kuljetaan kokoajan. Ei siitä PS3:sesta saa paskaa laitetta vaikka kuinka yrittäisit paskassa kierittää. Edelleen sen on omaan käyttöön vallan verraton laite ja palvelee varmasti hyvin enne kuin tod.näk. ostan PS4:n sen ilmestyessä.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
Kyllä sillä 599 eurolla aika läyhyn koneen sai olettaen että on aiempi kone (melko todennäköistä) jotta ei tarvi kuin emo, prossa ja näyttis laittaa vaihtoon.100 euroa emoon, 150 prossaan ja 350 näyttikseen.
Juonittelija
09.04.2011 klo 01.49
Jusu kirjoitti:
RoddingA-rod kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Svesno kirjoitti:
Jylppy kirjoitti:
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Ota huomioon että jos haluan pelata PC:llä hienoilla grafiikoilla joudun siinä 8,5 vuoden aikana jona PS3 nousi samaan arvoo, ostamaan hieman päivitystä rautaan. PS3 pysyy aina minun käytössä todella paljon halvempana vaihtoehtona. Ja en nyt tiedä haluanko paksun johdo kulkemaan keskeltä kahta oviaukkoa, josta kuljetaan kokoajan. Ei siitä PS3:sesta saa paskaa laitetta vaikka kuinka yrittäisit paskassa kierittää. Edelleen sen on omaan käyttöön vallan verraton laite ja palvelee varmasti hyvin enne kuin tod.näk. ostan PS4:n sen ilmestyessä.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
Kyllä sillä 599 eurolla aika läyhyn koneen sai olettaen että on aiempi kone (melko todennäköistä) jotta ei tarvi kuin emo, prossa ja näyttis laittaa vaihtoon.100 euroa emoon, 150 prossaan ja 350 näyttikseen.
Ota hintaan huomioon myös muistit ja poweri :P. Juu ei ole tietokonetta tarvinnu kauheasti päivitellä (paitsi että nyt olis tarvis uudelle näyttikselle... 4890 alkaa käymään vanhaksi jo kun nuo 7xxx sarjan edustajat tulevat ulos jo ensi vuonna...)
Jouko
09.04.2011 klo 07.09
Juonittelija kirjoitti:
Ota hintaan huomioon myös muistit ja poweri :P. Juu ei ole tietokonetta tarvinnu kauheasti päivitellä (paitsi että nyt olis tarvis uudelle näyttikselle... 4890 alkaa käymään vanhaksi jo kun nuo 7xxx sarjan edustajat tulevat ulos jo ensi vuonna...)
Juu ei ole ollut pahemmin tarvis ei. Mutta kyllä sitä silti tulee rahaa laitettua kaiken näköisiin päivityksiin. Tietokone on kuin nainen, mitä enemmän rahaa siihen kaataa sitä enemmän se antaa. Seuraavaksi listalla SSD-kovo winukalle. 7000-sarja tulee muuten jo kesällä uusimpien tornareiden mukaan.
SS-Vihankylväjä
09.04.2011 klo 15.26
Sainpas aikaan hirmu floodin tänne...
Mukavaa.
Ps3box
11.04.2011 klo 19.02
Far Cry 2, Crysis 2.. Näitä nykyaikaisia "hienoja" pelejä, joissa on pistetty rahat kaikkeen muuhun, kuin itse peliin. Komeat on grafiikat ja hype jne.. Mutta sisältö on kuraa. Voisi tän graafisen kehityksen himmata hetkeksi, jotta saadaan muut osa-alueet samalle tasolle.
Ps3box kirjoitti: Far Cry 2, Crysis 2.. Näitä nykyaikaisia "hienoja" pelejä, joissa on pistetty rahat kaikkeen muuhun, kuin itse peliin. Komeat on grafiikat ja hype jne.. Mutta sisältö on kuraa. Voisi tän graafisen kehityksen himmata hetkeksi, jotta saadaan muut osa-alueet samalle tasolle.
Jaa, ite alan olla sillä kannalla, että tää graafinen kehitys pitäs saada huippuunsa, että sit joskus parinkymmenen vuoden päästä ei oo enää se graafinen kehitys se tärkein asia pelissä. Nii kauan ku kehitys on hidasta on se silti merkittävä osa pelin markkinointia. Jos kuitenkin saavutetaan se "huippu", eli valokuvagrafiikka, nii eipä siitä enää paremmaks mennä. Sit on pakko jo luoda sisältöä.
Sitä paitsi on sillä grafiikallakin merkitystä. Vähemmän kuin pelintekijät antaa olettaa ja enemmän ku pelaajat antaa olettaa.
jarwars
11.04.2011 klo 21.53
perato kirjoitti: Jos kuitenkin saavutetaan se "huippu", eli valokuvagrafiikka, nii eipä siitä enää paremmaks mennä. Sit on pakko jo luoda sisältöä.
No tuskin se siihenkään jää, kun ihan valokuvienkin tarkkuus lisääntyy kokoajan =)
En ainakaan minä jaksa pelata tyhmiä pelejä valokuvagrafiikalla. Innovaatiot vie eteenpäin, graafinen kehitys ei enää tunnu samanlaiselta wau-elämykseltä kuin ennen. Tuntuu, että peliteollisuus tähtää nykyään (interaktiiviseen) elokuvamaiseen elämykseen. Itse kaipaisin realistista fysiikkaa, elävää maailmaa ja muuta sellaista. Laitteiden tehot valjastetaan grafiikan pyöritykseen, jolloin mihinkään muuhun ei ole tekniikalla enää varaa. Eikä polygonitekniikalla ikuisuuksia voi yrittää pyörää keksiä.
Keskustelut (47 viestiä)
07.04.2011 klo 23.16
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.04.2011 klo 23.21
Rekisteröitynyt 13.02.2011
07.04.2011 klo 23.30
07.04.2011 klo 23.36
Crysis 2:nen ei edes tue DX11:sta vaan DX9:ä mikä kertoo kehityksen suunnan näissä. Itse olen Unreal Enginenllä touhunnut sen verran että tiedän mihin se pysyyy...
Rekisteröitynyt 29.10.2007
07.04.2011 klo 23.37
Tää unreal 3 ydin näyttää pitkästä aikaa siltä et tehhään graafisesti jotain uutta. Jotenki pitkän aikaa tuntunu siltä, ettei grafiikassa oikeastaa olla menty eteenpäin yhtään. Vähän tarkempaa tekstuuria, mutta siitä huolimatta kaikki on näyttänyt samalta jo jonku 4-5 vuotta. Kaikki graafiset parannukset tuntuneet lähinnä "lisää" mentaliteetillä tehdyllä. Liekkö sitte taustalla tää DX10 "floppi" vai konsolit.
Enimmäkseen konsolit. Suurin osa ison budjetin peleistä tehdään niiden ehdoilla. :/ Ja indiepelit eivät sitten pääse lähellekään tämänlaista vaikuttavuutta.
Rekisteröitynyt 01.04.2011
07.04.2011 klo 23.54
08.04.2011 klo 00.21
Olisko vaikka javan alkeiskurssi nyt aluksi, ja sitten vois hypätä UnrealEditin puoleen.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
08.04.2011 klo 00.25
08.04.2011 klo 00.43
On topic: Juuh kyllä tuo Unreal Engine 3 ihan mukavalta näyttää ja ihan varmasti se on tulevien uusien pelien käytössä, mutta kuten joku jo tuossa mainitsikin tulevien pelien tehovaatimukset ovat konsoleiden sanelemia.
08.04.2011 klo 00.50
08.04.2011 klo 00.52
Aivan.
Tässä odotellaan 2000€ PC:llä, että tulis uudet konsolit niin alkais tulla noita pelejä, jotka pyöris ihan hyvin jo nytten.
Ja PELIMIES1983: Et sinä millään boxilla tule pelaamaan noita "uudistuksia"
08.04.2011 klo 01.09
08.04.2011 klo 01.10
Sinne vaan ja kehittelee. ;)
08.04.2011 klo 02.12
08.04.2011 klo 05.52
08.04.2011 klo 06.33
Mahtaa -SS-ssää vituttaa ku tuhlannu 2000€ johonkii millä ei tee hevon vittuu. Oisit vaa ostanu konsolin ni olisit päässy paljo halvemmal ja ei tarvis itkee joka vitun asiast, ei tarvis 2000e et pääset pelaa joskus 20 vuoden pääst jotain pelei, vaa maksa pari sataa ja pääset pelaa heti, vitun idiootti
Ja pelaat sillä konsolillas esim. ArmA2?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.04.2011 klo 07.43
Vois alkaa mun mielestä keskittymään jo siihen tekoälyn, grafiikkamoottorin optimoinnin ja pelin sisällön kehittämiseen.
Rekisteröitynyt 30.11.2010
08.04.2011 klo 07.54
08.04.2011 klo 09.15
Mahtaa -SS-ssää vituttaa ku tuhlannu 2000€ johonkii millä ei tee hevon vittuu. Oisit vaa ostanu konsolin ni olisit päässy paljo halvemmal ja ei tarvis itkee joka vitun asiast, ei tarvis 2000e et pääset pelaa joskus 20 vuoden pääst jotain pelei, vaa maksa pari sataa ja pääset pelaa heti, vitun idiootti
08.04.2011 klo 09.53
Tosihan se on että viimeiset vuodet on ollut aikamoista seisoskelua ja odottelua. Pelit näes kehitellään nykyään konsolien ehdoilla ja ne sanelevat sen miltä PC-pelit näyttävät. Nykyaikainen PC nimittäin on niin paljon tukevampaa rautaa kun joku Pleikkari 3:nen tai XBOX360:nen. Eli nämä uudet grafiikkamoottorit on tehty tuleville konsoleille ei PC:lle. Toki nykyaikainen tehokone pyörittää esim. tuota Unreal 3:sta kevyesti. Eli odottaa sopii että noita käytetään tulevissa PC-peleissä hyväksi. Tulevista peleistä joihin tuo Unreal 3:engine sopisi mainiosti olis esim Skyrim mutta Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Crysis 2:nen ei edes tue DX11:sta vaan DX9:ä mikä kertoo kehityksen suunnan näissä. Itse olen Unreal Enginenllä touhunnut sen verran että tiedän mihin se pysyyy...
Seliseli Unreal 3 kehitettiin PC mielessä konsolit, etenkin Xbox 360 siitä on kärsinyt eniten kun monet sen yksinoikeuspeleistä kehitettiin multiplatform enginellä pcn ehdoilla (esim Mass Effect, Gears of war) Sitä paitsi onhan 360ssakin rautatuki dx11 tesselationille jota Halo Reachissa käytettiin 360 peleistä ensimäistä kertaa, mikä jo kertoo jotain ensisijaisesti konsoleille kehittyt pelimoottorit ovat hieman raskaampia kun ne laitetaan pclle pyörimään(Frostbite, TFU:n Ronin jne.) kun Gears of war 1 pyöri pcllä yhtä hyvin kuin boxilla ellei paremmin koneessa jossa oli paljon madommat osat kuin boxin rauta että konsolit tästä UE3 shitistä on eniten kärsineet.
08.04.2011 klo 10.01
Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
08.04.2011 klo 10.12
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
08.04.2011 klo 10.13
Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
Jos oot lukenu niitä haastatteluja, niin niissä sanotaan, että kyseessä on yhä vanha moottori. Animaatiot ja valaistus pääasiassa pistetty uusiksi, sekä jotain muuta. Bethesdan mukaan muutokset vaan on niin isoja, että sitä voi kutsua uudeksi engineksi. Todellisuudessa kyseessä on yhä se sama vanha, jota vain on muokattu aika rajusti.
08.04.2011 klo 10.38
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
Samat saatanan kitinät vuosikymmenistä toiseen.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.04.2011 klo 11.00
Besheda käyttää rupuista omaa moottoriaan joka on aikansa elänyt. Toki sitä on jonkin verran nyt vissin fiilattu että se osais edes auttavasti näitä uusia juttu kuten tesselointia jne...
Vähän? Ne on tehny koko freaking systeemin uusiks. Grafiikat ja kaikki.
Jos oot lukenu niitä haastatteluja, niin niissä sanotaan, että kyseessä on yhä vanha moottori. Animaatiot ja valaistus pääasiassa pistetty uusiksi, sekä jotain muuta. Bethesdan mukaan muutokset vaan on niin isoja, että sitä voi kutsua uudeksi engineksi. Todellisuudessa kyseessä on yhä se sama vanha, jota vain on muokattu aika rajusti.
Rekisteröitynyt 29.07.2010
08.04.2011 klo 11.56
08.04.2011 klo 12.08
@Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
08.04.2011 klo 12.38
Naurattaa taas nä PC vs konsolijutut. Samat sodat käytiin jo 90-luvun mikrobitissä ja pelit lehdissä. Konsolipeelo: "No konsolil vaa peli sisään ja pelaa"
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
Samat saatanan kitinät vuosikymmenistä toiseen.
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta. Pc oli kovempi valinta tuolloin ja on sitä nytkin.
08.04.2011 klo 12.43
08.04.2011 klo 12.59
@Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
08.04.2011 klo 13.16
@Pallomasi
Niin että pääsis pelaamaan padilla jotain FPS- peliä?
Eheh ei kiitos. Konsolilla ei voi pelata kuin tekkeniä tai lätkää :)
Ja en tee PC:llä mitään? Noh, katotaas mitä minä teen tällä esimerkiksi päivittäin:
-Web
-Pankkiasiat
-Verkkokauppa
-Tekstinkäsittely
-Kuvankäsittely
-Video editointi
-Leffat
-Musiikki
-Pelit (High quality graphics w/smooth framerate)
Siinä siis muutama esimerkki. Lisäksi pelaan joskus tuolta sohvalta jotain padipeliä (esim. Fifaa tai arcadepaska Shift2:sta HQ grafiikoilla)
Sen lisäksi nautiskelen Crysis1 tai Metro kaltaisista peleistä tai rakentelen omia (avoimia) kenttiä Sandbox2 tai UE:llä. Ja onneksi on vara tuhlata, niin ei tarvitse kiduttaa itseään jonkun konsolin kanssa.
Hyvin heitit jauhot suuhun konsolijonnelle ja totta joka sana!
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
08.04.2011 klo 13.36
Jooh, mielipidejuttuhan se on, eikä minulla ole mitään konsoleita tai konsolijanppoja vastaan, kunhan lauon totuuksia (ja kiusaan samalla :)
@Linkki:
Jos metsään haluat mennä nyt tai pusikko kiinnostaa muutenvain niin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=007627845284.jpg
08.04.2011 klo 13.43
08.04.2011 klo 13.56
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
08.04.2011 klo 16.21
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta.
Niinpä. Pc-pellet ovat olleet kusipäisiä elitistivinkujia jo niin kauan kuin on ollut koneita. Säälittävintä sakkia.
08.04.2011 klo 16.26
Koska ketään ei kiinnosta hevonvittuakaan warettavat pc-idiootit.
08.04.2011 klo 18.39
Naurattaa taas nä PC vs konsolijutut. Samat sodat käytiin jo 90-luvun mikrobitissä ja pelit lehdissä. Konsolipeelo: "No konsolil vaa peli sisään ja pelaa"
PC-peelo: "no pc:llä voin myös kirjoittaa, pelata, piirtää, selata nettiä ym."
Samat saatanan kitinät vuosikymmenistä toiseen.
Niinpä. Konsolijonnet ovat olleet faktat kieltäviä idiootteja jo 20 vuotta. Pc oli kovempi valinta tuolloin ja on sitä nytkin.
Kuka ton kiistää? PCt on tehokkaampia ja monipuolisia, mutta ketä kiinnostaa mitä kukin käyttää (paitsi PC elitistit jotka kitisee konsoleiden hitaasta kehityksestä ja casuaalistamisesta). Itse käytän kevyttä läppäriä kaikkeen pc hommaan ja konsolilla uudet pelit
Odotan jo whinewhine vastausta
08.04.2011 klo 22.35
Rekisteröitynyt 26.09.2007
08.04.2011 klo 23.53
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
09.04.2011 klo 00.37
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
09.04.2011 klo 01.42
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
Kyllä sillä 599 eurolla aika läyhyn koneen sai olettaen että on aiempi kone (melko todennäköistä) jotta ei tarvi kuin emo, prossa ja näyttis laittaa vaihtoon.100 euroa emoon, 150 prossaan ja 350 näyttikseen.
09.04.2011 klo 01.49
Jos sinun mielestä yksi HDMI-kaapeli on "kauhea johtohässäkkä" on kyllä miehessä vikaa. Langaton 2,4 GHz vastaanotin vaan tietokoneeseen kiinni ja siinäpähän rötväilet sohvalla ja pelaat samoja pelejä mitä sillä leiskarilla ja paremmilla graffoilla. Ja opiskelijana sinunkin tulisi ymmärtää, että säästät noin 20 euroa jokaisessa pelissä kun ostat ne pc:lle.
Pakko tähän lisätä että PC:tä ei ole tarvinnut päivittää enää vuosiin jos haluaa edes samantasoista grafiikkaa kuin konsoleilla. Joku ikivanha 8800GT näyttis kykenee tuottamaan kevyesti samantasoista grafiikkaa kuin nykykonsolit. 720p resoluutiolla siis kun ei nämä nykykonsolit edes siihen pysty kuin harvoin. Niin ja Nvidian 8000-sarja julkaistiin vuonna 2006. Komiasti pärjää vieläkin. Joten se siitä päivittelystä.
Paitsi että ne osat makso uutena kaksi kertaa ainakin enemmän kun se konsoli. Mikä niissä grafiikoissa on niin tärkeetä? TES 4: Oblivion on musta vieläkin hyvin näyttävän näkönen peli. Half-life 2:kin on ihan mielyttävän näkönen mun mielestä. Hiirellä muutenkin liian helppo pelaa fps pelejä.
Kyllä sillä 599 eurolla aika läyhyn koneen sai olettaen että on aiempi kone (melko todennäköistä) jotta ei tarvi kuin emo, prossa ja näyttis laittaa vaihtoon.100 euroa emoon, 150 prossaan ja 350 näyttikseen.
Ota hintaan huomioon myös muistit ja poweri :P. Juu ei ole tietokonetta tarvinnu kauheasti päivitellä (paitsi että nyt olis tarvis uudelle näyttikselle... 4890 alkaa käymään vanhaksi jo kun nuo 7xxx sarjan edustajat tulevat ulos jo ensi vuonna...)
09.04.2011 klo 07.09
Ota hintaan huomioon myös muistit ja poweri :P. Juu ei ole tietokonetta tarvinnu kauheasti päivitellä (paitsi että nyt olis tarvis uudelle näyttikselle... 4890 alkaa käymään vanhaksi jo kun nuo 7xxx sarjan edustajat tulevat ulos jo ensi vuonna...)
Juu ei ole ollut pahemmin tarvis ei. Mutta kyllä sitä silti tulee rahaa laitettua kaiken näköisiin päivityksiin. Tietokone on kuin nainen, mitä enemmän rahaa siihen kaataa sitä enemmän se antaa. Seuraavaksi listalla SSD-kovo winukalle. 7000-sarja tulee muuten jo kesällä uusimpien tornareiden mukaan.
09.04.2011 klo 15.26
Mukavaa.
11.04.2011 klo 19.02
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.04.2011 klo 20.57
Far Cry 2, Crysis 2.. Näitä nykyaikaisia "hienoja" pelejä, joissa on pistetty rahat kaikkeen muuhun, kuin itse peliin. Komeat on grafiikat ja hype jne.. Mutta sisältö on kuraa. Voisi tän graafisen kehityksen himmata hetkeksi, jotta saadaan muut osa-alueet samalle tasolle.
Sitä paitsi on sillä grafiikallakin merkitystä. Vähemmän kuin pelintekijät antaa olettaa ja enemmän ku pelaajat antaa olettaa.
11.04.2011 klo 21.53
Jos kuitenkin saavutetaan se "huippu", eli valokuvagrafiikka, nii eipä siitä enää paremmaks mennä. Sit on pakko jo luoda sisältöä.
No tuskin se siihenkään jää, kun ihan valokuvienkin tarkkuus lisääntyy kokoajan =)
En ainakaan minä jaksa pelata tyhmiä pelejä valokuvagrafiikalla. Innovaatiot vie eteenpäin, graafinen kehitys ei enää tunnu samanlaiselta wau-elämykseltä kuin ennen. Tuntuu, että peliteollisuus tähtää nykyään (interaktiiviseen) elokuvamaiseen elämykseen. Itse kaipaisin realistista fysiikkaa, elävää maailmaa ja muuta sellaista. Laitteiden tehot valjastetaan grafiikan pyöritykseen, jolloin mihinkään muuhun ei ole tekniikalla enää varaa. Eikä polygonitekniikalla ikuisuuksia voi yrittää pyörää keksiä.
Kirjoita kommentti