Tuorein sisältö

Nintendo 3DS paljastaa kaiken, mutta on aluesuojattu

13.01.2011 klo 21.00 | Luettu: 23881 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Kiinalaiselta tehtaalta 'lainattu' Nintendo 3DS on nyt avattu ja sisuksien sisältöä esitellään täällä. Alla muutama kuva.




Eurogamer kertoo myös, että laite tulee olemaan aluekoodattu. Euroopasta ostetut pelit toimivat siis vain eurooppalaisilla koneilla ja niin edelleen. Tiedossa ei ole vielä, onko pelijulkaisijoilla sananvaltaa siihen, aluekoodataanko heidän pelinsä vai ei.


V2.fi | Manu Pärssinen
< PS3:n Mass Effect 2 ... Kurkistus kotimaisen... >

Keskustelut (20 viestiä)

Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

13.01.2011 klo 21.24

Yhtään peliä en osta. Silti pelaan kaikkia.
lainaa
ökykekkonen

13.01.2011 klo 22.13

Slobber kirjoitti:
Yhtään peliä en osta. Silti pelaan kaikkia.

Kuin myös
lainaa
Poliisi

13.01.2011 klo 22.15

Slobber kirjoitti:
Yhtään peliä en osta. Silti pelaan kaikkia.


Laitonta työtä tsottsottsot kyl nyt pitäs nintendoa kunnioittaa edes vähän! :D
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

13.01.2011 klo 22.52

Poliisi kirjoitti:
Slobber kirjoitti:
Yhtään peliä en osta. Silti pelaan kaikkia.


Laitonta työtä tsottsottsot kyl nyt pitäs nintendoa kunnioittaa edes vähän! :D


Ei oo mistään laittomasta ketään puhunut. Jos vaikka saa kaikki pelit lahjaksi ;)
lainaa
Yekith

Rekisteröitynyt 13.01.2011

13.01.2011 klo 23.04

eipä noilla vekottimilla mitään oikein tee edes, ei oo samanlaista hohtoa enää ku gameboyssa :/
lainaa
Hengeyokai

Rekisteröitynyt 29.07.2008

14.01.2011 klo 01.48

Niin 80-lukua tommoset aluekoodausrajoitukset.
lainaa
Kamppaaja

14.01.2011 klo 07.28

36 vuotta lasissa, ja silti vieläkin Nintendo-pelikonsoleissa on sitä jotain. Nintendo tuntuu aina olevan vaan jotenkin itselle SE konsoli joka kolahtaa.

PC on se missä pelataan ne kauneimmat ja hienoimmat tekeleet, Nintendon vehkeillä fiilistellään.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.01.2011 klo 07.38

Aluekoodeista ei hyödy kukaan... Miksi laittaa jotain aluekoodi-järjestelmää edes? Se vain estää tehokkaasti ihmisiä ostamasta pelejä joita ei voi ostaa omalta "alueeltaan" jos niitä ei ole julkaistu...
lainaa
Nuutyasha

Rekisteröitynyt 06.05.2008

14.01.2011 klo 08.40

Aluekoodit... voiiiii itku!
lainaa
sfe

14.01.2011 klo 10.33

Järjetöntä touhua. Monia hyviä pelejä ei edes julkaista Euroopassa. Aluekoodit vain houkuttelevat piratismiin kun muulla tavalla peliä ei saa.
lainaa
RtA

14.01.2011 klo 12.35

Kamppaaja kirjoitti:
36 vuotta lasissa, ja silti vieläkin Nintendo-pelikonsoleissa on sitä jotain. Nintendo tuntuu aina olevan vaan jotenkin itselle SE konsoli joka kolahtaa.

PC on se missä pelataan ne kauneimmat ja hienoimmat tekeleet, Nintendon vehkeillä fiilistellään.
Olen samaa mieltä Nintendon peleissä on vaan sitä "jotain" Vaikka PC:lläkin on helmiä kuten Mass Effectit.
lainaa
SBeckham

14.01.2011 klo 13.03

ALuekoodaus on pitkälti rahakysymys että ihmiset ei osta halpoja pelejä kiinasta vaan maksaa seb kuuskymppiä citymarketissa? Vai onko pelit siellä jossain halvempia?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.01.2011 klo 14.19

RtA kirjoitti:
Kamppaaja kirjoitti:
36 vuotta lasissa, ja silti vieläkin Nintendo-pelikonsoleissa on sitä jotain. Nintendo tuntuu aina olevan vaan jotenkin itselle SE konsoli joka kolahtaa.

PC on se missä pelataan ne kauneimmat ja hienoimmat tekeleet, Nintendon vehkeillä fiilistellään.
Olen samaa mieltä Nintendon peleissä on vaan sitä "jotain" Vaikka PC:lläkin on helmiä kuten Mass Effectit.

Minustakin Nintendon konsoleissa ja peleissä oli fiilistä ennenvanhaan, mutta omasta mielestä Wii -aikakausi tappoi nämä fiikset aika tehokkaasti. Toivottavasti Nintendo tsemppaa seuraavalla sukupolvella.
lainaa
näinköhän

14.01.2011 klo 14.43

SBeckham kirjoitti:
ALuekoodaus on pitkälti rahakysymys että ihmiset ei osta halpoja pelejä kiinasta vaan maksaa seb kuuskymppiä citymarketissa? Vai onko pelit siellä jossain halvempia?

Citymarketin ryöstöhinnoilla on turha ostaa mitään pelejä. Ihan Briteistä saa pelejä oikeaan hintaan, eli 30 eurolla. Suomen kaupat ottavat välistä reilusti rahaa. Jos rahasta on kyse, se ei koske vain Suomen hintoja. Britit saavat kotimaastaan pelejä edullisesti, ja muut eurooppalaiset saavat Briteistä pelinsä myös. Mitä tällä sitten estetään? Jos peliä ei julkaista Euroopassa, eurooppalaiset eivät saa peliä muuta kuin ostamalla amerikkalaisen/japanilaisen 3DS:n tai ladata pelin laittomasti. On selvää kumpi vaihtoehto on suositumpi. Aluekoodaus siis vain edistää piratismia.
lainaa
Antiwäkki

14.01.2011 klo 15.38

tagman kirjoitti:
RtA kirjoitti:
Kamppaaja kirjoitti:
36 vuotta lasissa, ja silti vieläkin Nintendo-pelikonsoleissa on sitä jotain. Nintendo tuntuu aina olevan vaan jotenkin itselle SE konsoli joka kolahtaa.

PC on se missä pelataan ne kauneimmat ja hienoimmat tekeleet, Nintendon vehkeillä fiilistellään.
Olen samaa mieltä Nintendon peleissä on vaan sitä "jotain" Vaikka PC:lläkin on helmiä kuten Mass Effectit.

Minustakin Nintendon konsoleissa ja peleissä oli fiilistä ennenvanhaan, mutta omasta mielestä Wii -aikakausi tappoi nämä fiikset aika tehokkaasti. Toivottavasti Nintendo tsemppaa seuraavalla sukupolvella.

Minustakin PS1 konsolissa ja peleissä oli fiilistä ennenvanhaan, mutta omasta mielestä PS3 -aikakausi tappoi nämä fiikset aika tehokkaasti. Toivottavasti Sony tsemppaa seuraavalla sukupolvella.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

14.01.2011 klo 16.09

Dekonega kirjoitti:
Aluekoodeista ei hyödy kukaan... Miksi laittaa jotain aluekoodi-järjestelmää edes? Se vain estää tehokkaasti ihmisiä ostamasta pelejä joita ei voi ostaa omalta "alueeltaan" jos niitä ei ole julkaistu...

Aluekoodeista hyötyy Julkaisiat koska pelejä ei voi ostaa halpamaista, joista tulee tietenkin vähemmän profittia/peli.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

14.01.2011 klo 16.23

Machinus kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Aluekoodeista ei hyödy kukaan... Miksi laittaa jotain aluekoodi-järjestelmää edes? Se vain estää tehokkaasti ihmisiä ostamasta pelejä joita ei voi ostaa omalta "alueeltaan" jos niitä ei ole julkaistu...

Aluekoodeista hyötyy Julkaisiat koska pelejä ei voi ostaa halpamaista, joista tulee tietenkin vähemmän profittia/peli.

En totta puhuen tiedä julkaisijoiden kantaa, mutta ainakaan (peli)kaupat eivät tykkäisi aluekoodien poistamisesta, varsinkin kun puhutaan rahapaino-DS:n seuraajasta.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

14.01.2011 klo 17.38

näinköhän kirjoitti:
SBeckham kirjoitti:
ALuekoodaus on pitkälti rahakysymys että ihmiset ei osta halpoja pelejä kiinasta vaan maksaa seb kuuskymppiä citymarketissa? Vai onko pelit siellä jossain halvempia?

Citymarketin ryöstöhinnoilla on turha ostaa mitään pelejä. Ihan Briteistä saa pelejä oikeaan hintaan, eli 30 eurolla. Suomen kaupat ottavat välistä reilusti rahaa. Jos rahasta on kyse, se ei koske vain Suomen hintoja. Britit saavat kotimaastaan pelejä edullisesti, ja muut eurooppalaiset saavat Briteistä pelinsä myös. Mitä tällä sitten estetään? Jos peliä ei julkaista Euroopassa, eurooppalaiset eivät saa peliä muuta kuin ostamalla amerikkalaisen/japanilaisen 3DS:n tai ladata pelin laittomasti. On selvää kumpi vaihtoehto on suositumpi. Aluekoodaus siis vain edistää piratismia.


Tiedoksi vain että peleissä ei oikeasti ole kovinkaan suuret katteet, pelialalla kun olen ollut töissä. Jo pelkkä sisäänostohinta peleille on monesti jo 30-40e. Siihen sitten verot ja katteet päälle niin ollaankin siinä 69,95 hinnoissa mitä monissa marketeissa on.

Jostain uudesta hittipelistä ei jää voittoa kuin noin 20e. Niitä saa aika tavalla myydä että kannattaa. Yrittäjänkin kun täytyy elää.
Eli ei niitä pelejä voi millään myydä pelikaupoissa uutenaan heti julkaisussa 30-40 euron hintaan. Mahdotonta. Turha syyttää pelkästään kauppoja. Myös maahantuojat ottavat välistä omansa.
lainaa
ggj

14.01.2011 klo 17.40

Machinus kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Aluekoodeista ei hyödy kukaan... Miksi laittaa jotain aluekoodi-järjestelmää edes? Se vain estää tehokkaasti ihmisiä ostamasta pelejä joita ei voi ostaa omalta "alueeltaan" jos niitä ei ole julkaistu...

Aluekoodeista hyötyy Julkaisiat koska pelejä ei voi ostaa halpamaista, joista tulee tietenkin vähemmän profittia/peli.

Mitäs ovat nämä halpamaat? Euroopassa halvalla saa Briteistä, Amerikassa halvalla saa luonnollisesti Amerikassa ja Japani ei tuskin osta lokalisoituja pelejä länsimaista. Julkaisijat myyvät pelit jälleenmyyjille tietyillä hinnoilla, joten julkaisijat saavat ne rahat vaikka pelejä myytäisiin tarjouksessa.

Itseäni ei tämä aluekoodi haittaisi jos kaikki pelit saapuisivat tänne asti. Usein ne jäävät vain Japanin ja Amerikan iloksi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

14.01.2011 klo 18.38

Antiwäkki kirjoitti:
tagman kirjoitti:
RtA kirjoitti:
Kamppaaja kirjoitti:
36 vuotta lasissa, ja silti vieläkin Nintendo-pelikonsoleissa on sitä jotain. Nintendo tuntuu aina olevan vaan jotenkin itselle SE konsoli joka kolahtaa.

PC on se missä pelataan ne kauneimmat ja hienoimmat tekeleet, Nintendon vehkeillä fiilistellään.
Olen samaa mieltä Nintendon peleissä on vaan sitä "jotain" Vaikka PC:lläkin on helmiä kuten Mass Effectit.

Minustakin Nintendon konsoleissa ja peleissä oli fiilistä ennenvanhaan, mutta omasta mielestä Wii -aikakausi tappoi nämä fiikset aika tehokkaasti. Toivottavasti Nintendo tsemppaa seuraavalla sukupolvella.

Minustakin PS1 konsolissa ja peleissä oli fiilistä ennenvanhaan, mutta omasta mielestä PS3 -aikakausi tappoi nämä fiikset aika tehokkaasti. Toivottavasti Sony tsemppaa seuraavalla sukupolvella.

Olet sen verta oikeassa, että PS1 ja PS2 aikakaudessa oli fiilistä, mutta tämä nykyinen sukupolvi on ollut aika köyhä koskien ihan kaikkia pelialustoja.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova